Maak kennis met Bert, Izza, Pablo en Thalia. De familie BIPT is mee op de digitale kar gesprongen, en dat zorgt van tijd tot tijd voor de nodige frustratie! Zo zit Pablo over zijn datalimiet, wil Izza graag een pakketje verzenden en wil Thalia haar emailadres behouden bij het veranderen van telecomprovider. En Bert? Die heeft walkie talkies gekocht van ‘bedenkelijke kwaliteit’…
BIPT staat daarnaast ook voor “Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie”. En die heeft als taak de belangen van mensen zoals Bert en zijn gezin te beschermen. Een brede waaier aan onderwerpen dus! Daarom werd er gekozen om verschillende animaties te ontwikkelen, die telkens focussen op één probleem.
Bridgeneers klopte met dit idee aan bij DRIFT. Wij werkten hun verhaallijnen uit tot gedetailleerde scripts, en we staken het gezin in een visueel jasje dat perfect aansluit bij de stijl van het BIPT. Ondertussen hebben we al acht video’s op de teller staan. En ook dit jaar hebben we weer nieuwe avonturen voor Bert & co in in het vooruitzicht!
BRIDGENEERS: concept, copywriting, storylines
DRIFT: script, grafiek, storyboards, animatie
SOUNDDESIGNER: mùziek, sounddesign