Een buisje in elk neusgat. Een constante zuurstofstroom die je neus uitdroogt en irriteert. Dat is niet meteen de meest comfortabele manier om te genezen, ook al helpt het wel.
Oxypoint bedacht (als spin-off van de Universiteit Antwerpen) daarom de O2COMFORT, een flowmeter die enkel een zuurstofpuls lost op het moment dat je ook echt inademt. Tussendoor is er geen lucht die ontsnapt (kassa!) en er zijn ook geen rebellerende patiënten meer.
Zo’n toestel hoeft geen verkoopsfilmpje, natuurlijk. En toch. DRIFT zette alle voordelen nog eens op een rijtje, verteld door de stakeholders, de mensen die er hun voordeel mee doen. De patiënt, de arts,… Tot de technici toe. Maar we zouden DRIFT niet zijn als we het niet deden met de nodige humor en verrassende grafiek.
De copytekst was een hit bij de klant, die de eerste zin: “Nobody inhales continuously, do they?” meteen op zijn website en brochures zette. Het salesteam is ondertussen in heel Europa op de baan met onze animatie en zet er het gezicht van Oxypoint mee op de kaart. En dat mag je letterlijk nemen.
Het geheel op tijd klaar krijgen en vlot omzetten naar nog zes andere talen, vroeg om een technisch hoogstandje. De ‘talking head’ kreeg een mond die mee kan praten met de voice over en het gezicht zit vol expressie die je doet vergeten dat je naar een technisch hoogstandje aan het kijken bent. Ah ja!
ontwerp en uitvoering: DRIFT
sound: Sounddesigner.be