Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

Showreel 2019 De Showreel 2019 is er! Bekijk in één minuut onze tien leukste, mooiste en meest verrassende projecten. https://vimeo.com/358814806 Wij zijn steeds bezig ideeën concreet te maken. Ook wanneer die nog pril of zeer abstract zijn zetten we ze om in een helder verhaal met knappe beelden en een speelse animatiestijl. Ideaal om wat je hebt bedacht te tonen en anderen op jouw golflengte te krijgen. Wij doen dit graag dus laat ons zeker weten welk idee we als volgende mogen verbeelden. De volledige projecten uit onze Showreel 2019: Mobiliteit UZ Brussel | De Theunisbrug | O2Comfort | AE Company | Digipolis ACPaaS | ’t Centrum | Magnet Ziekenhuis Award | Skilld | Noorderlijn na De Knip | Rode Neuzen Dank U...

UZ Brussel - Genetische testen Klant: UZ Brussel Een genetische test? Een glazen bol voor de toekomst? Nee, bedankt! Waarom zou ik alles willen weten? En wat gebeurt er met al mijn informatie? Is dat wel veilig allemaal? Moet ik dan in een hi-tech machine kruipen? Veel vragen dus… https://vimeo.com/727315542 Er bestaat wel wat terughoudendheid tegenover genetisch testen. En kritisch zijn is goed, maar dat leidt soms tot gemiste kansen! Daarom ontwikkelden we voor het UZ Brussel drie animaties die je op een heldere manier tonen wat een genetische test voor jou kan betekenen, en wat er dan allemaal bij komt kijken.We volgen Anja en doorlopen met haar de belangrijkste aspecten rond genetisch testen. In klare taal, duidelijk voor iedereen, halen we de mist weg rond deze straffe techniek. Omdat het mensen kan helpen, en iedereen weet: voorkomen is beter dan genezen! Voor deze tweede samenwerking met het UZ Brussel ontwikkelden we 3 video's. Naast de algemene video waarin we het nut van genetisch testen belichten, gaan we in twee andere animaties dieper in op het verloop van zo'n onderzoek, en belichten we jou recht op keuze van informatie als patiënt. onderzoeksaanpak https://vimeo.com/763395254 gewenste resulaten https://vimeo.com/771496839 CREDITS ontwerp en uitvoering: DRIFTsound: Sounddesigner.be ...

Sciensano - Drug Vibes Klant: Sciensano https://vimeo.com/692242763 Jawel, hier en daar wordt af en toe drugs gebruikt. Maar hoe krijg je een goed overzicht van het druggebruik in België? Met de grote nationale drugsenquete, Drug Vibes, van Sciensano. Maar hoe krijg je dan de juiste mensen (de al dan niet occasionele gebruiker) op de juiste plaats (een online invulformulier)? Die linken we aan elkaar met een korte wervende animatie. We dringen niet aan, en wijzen niemand met de vinger. Nee, vier verrassende 'morphs' volstaan...

Kasteel van Bornem KLANT: FUGZIA Wist jij dat de Schelde niet altijd liep zoals die nu loopt? En dat eenden vroeger maar beter op hun hoede waren voor de 'kooikerman'? De gemene deler? Het Kasteel van Bornem, gelegen aan de Oude Schelde en met de oudste eendenkooi van Europa. De voormalige stallingen van het kasteel werden door Fugzia omgevormd tot een  gloednieuw bezoekerscentrum, waarin ook animatie een plaatsje kreeg. Aan de hand van oude kaarten en antiek prenten brengen we de Oude Schelde en de eendenkooi weer tot leven! https://vimeo.com/774162648https://vimeo.com/774162895 Foto’s van Bert Blondeel....

Leuven Mindgate Member Activation Snel en doelgericht meer potentiële leden wegwijs maken in de voordelen van een lidmaatschap en hen gelijktijdig bewust maken van de gedeelde visie op regio Leuven. Dat was de opdracht waarvoor Leuven MindGate kwam aankloppen bij DRIFT. https://vimeo.com/661962327 Een netwerkorganisatie als Leuven MindGate kan maar efficiënt zijn als er veel leden actief zijn binnen dat netwerk. Minstens zo belangrijk is dat die leden de ambitie delen om een turbo te plaatsen op de ontwikkeling van regio Leuven in de internationale context. Een turbo die draait dankzij doorgedreven samenwerking en de uitwisseling van kennis.Samen met Leuven MindGate vertaalden we het wie, wat en waarom in een snedige voice over en zochten naar een visuele rode draad. En het werd exact dat, een rode draad. Die lijn trekt de kijkers mee langs de verschillende delen van het verhaal en ligt aan de basis van wat je in beeld ziet ontstaan. Drie figuurtjes beleven deze steeds veranderende wereld en gaan op het eind over tot actie.  Onze animatie is een evenwichtsoefening tussen informeren en enthousiasmeren en loopt recht tot aan het gewenste, activerende resultaat. Ze overtuigt bezoekers op de vernieuwde website om het lidmaatschap aan te vragen door een eenvoudige druk op de knop.  ...

Plataan Business Central Booster Onze taak: help Business Central Booster hun plaats claimen tijdens de Directions EMEA 2021 beurs in Milaan met een opvallende animatie en dito ingeklede stand. Een project in de hoek van de Brand Awareness dus. https://vimeo.com/635308214 Business Central Booster geeft online opleiding in het Microsoft Dynamics 365 Business Central platform. Een persoonlijke coach en vele real-life cases en scenario’s maken hun leeromgeving uniek.Het concept is eenvoudig, doeltreffend en gebaseerd op het Business Central Booster logo. Wij tonen de raket-simulator waar je als cursist in plaatsneemt om de kneepjes van Microsoft Dynamics 365 te leren. We brachten de troeven van BCB op een heldere manier in beeld. Eenvoudige vormen stellen de cases voor. Het uitgebreide lesmateriaal wordt getoond, net als de ondersteunende community en – de grote troef – de personal coach die je van begin tot eind begeleidt. Omdat de film zowel met als zonder de audio duidelijk moest blijven, wordt de stem van de coach die uit de simulator-intercom komt op beeld getoond.Legt de kandidaat aan het einde een geslaagde test af, krijgt die zijn badge en kan daarmee, hop, de echte wereld in mét de nodige voorsprong. We ontwikkelden eveneens de visuele invulling van de stand. Een totaalpakket waarmee Business Central Booster zijn merk en individualiteit kon uitstralen tijdens de beurs. Tot slot maakten we in dezelfde grafiek enkele visuals voor op de website van Business Central Booster om de learning journeys op een speelse maar duidelijke manier te visualiseren. (bronnen: Plataan, Directions EMEA) ...

LAPPERRE Heb jij al eens gehoord van een strelitzia, alathea een monstera of bromelia?! Wij niet meteen, tot OM Collective naar ons kwam met een vraag om een animatie te maken met plantjes in de hoofdrol. OM Collective, is een digitaal marketing bureau uit Gent en moest een presentatie verzorgen voor Lapperre op een originele manier. Wij stelden voor om de presentatie te voorzien van korte animaties als loopjes. Op deze manier werd de presentatie voorzien van net dat tikkeltje meer en konden we de deadline respecteren. Dit werd ten zeerste geapprecieerd. Het concept om het marketing proces voor te stellen als het zaaien, planten, stekken van plantjes kwam van OM Collective. Drift zocht naar een passende en speelse grafiek en techniek om dit idee vorm te geven. ...

Limburg.net OPTIMO Optimo is de naam van een nieuw afvalophaling systeem dat vanaf januari 2022 zal worden ingevoerd in een groot deel van Limburg. Later komt heel Vlaanderen aan de beurt.  Met Optimo worden er voortaan tot vijf afvalsoorten gelijktijdig opgehaald. Alle afvalsoorten in één vrachtwagen dus. Je sorteert je afval nog steeds in de juiste kleur zak, maar biedt het op hetzelfde moment aan. Hierdoor gebeurt de ophaling efficiënter wat tot minder verkeer en vervuiling leidt. De verschillende kleuren zak worden in een sorteercentrum automatisch gescheiden. Nadien wordt elke afvalsoort in een aparte installatie verwerkt en gerecycleerd. Over het hele systeem maakten we in totaal vijf animaties.  https://vimeo.com/557610605 Sorteren en recycleren van afval is complex en valt niet in één, twee, drie uit te leggen. Het proces tonen werkt wél goed maar videobeelden zijn vaak ‘weinig aantrekkelijk’. Een probleem dat we met animatie niet hebben!  De uitdaging voor DRIFT bestond erin de complexe verwerkingsprocessen van elk afvalsoort eenvoudigen en toch correct voor te stellen. Ook visueel was het een zoektocht om op een correcte en speelse manier de elementen uit de verwerking vorm te geven.  https://vimeo.com/557610605https://vimeo.com/629901372https://vimeo.com/629904853https://vimeo.com/629897440 Waar er toch nog wat meer duiding nodig is, gebruiken we tekstballonnen die mooi aansluiten bij de lijnvoering en de grafiek van film. De technieken die worden toegepast, lijken vaak te gek voor woorden maar neem gerust zelf een kijkje in de wondere wereld van het afval scheiden. ...

Amgen corporate Amgen is na drie eerdere en succesvolle animaties klaar om ons zijn merkidentiteit toe te vertrouwen voor een unieke corporate animatie. DRIFT nam dat vertrouwen graag aan. https://vimeo.com/557982480/04808a1a4e In dertig seconden snedige animatie vatten wij de kernactiviteiten en de patient centricity van Amgen samen. Alles mooi verpakt in de door ons uitgedaagde huisstijl. Een uitstekende tool voor het sales team om nieuwe gesprekken mee te starten.Daarnaast kan de animatie de Amgen pitch ook perfect alleen brengen. Handig als invulling van een sponsorblok tijdens (digitale) congressen. Een formule waar de animatie met zijn dertig seconden naadloos in past.Na de eerste versie voor de Engelse en Nederlandstalige markt sprongen ook de Fransen op de kar, kort nadien gevolgd door de Duitstaligen. And counting… ...

Fugzia Industrieel erfgoed - De Gashouders Klant: Fugzia     Op de Tondelier-site in Gent vind je nog enkele restanten van de gashouders. Gashouders waren alomtegenwoordig tot midden 19e eeuw en diende voor de opslag van gas. Na enkele decennia van verval werd dit industriële erfgoed grondig gerenoveerd. Eén gashouder werd gerestaureerd in de originele staat, de andere gashouder werd omgevormd tot een ontmoetingsplek.  https://vimeo.com/557955897 Fugzia ontwikkelde enkele scenografische objecten voor de site en kwam naar ons met de vraag om op basis van een oude pentekening van de gashouders een 2D animatie te maken die de werking ervan op een heldere manier uitlegt.Door een QR code te scannen met je smartphone kom je door deze animatie te weten hoe zo'n gashouder werkte.We kozen ervoor om het karakter van de pentekening en de tijdsgeest over te nemen in de animatie. Een explainer film in een cut-out techiek was dus een evidente keuze. #gallery-3 { margin: auto; } #gallery-3 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-3 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-3 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ Een tondelier? Excuseer? Het gas van de gasfabriek was lange tijd de energiebron voor de stadsverlichting van Gent. De gaslantaarns van de stad werden toen nog dagelijks manueel ontstoken door een lantaarnaansteker, in de 'Gentsche' volksmond ‘tondelier’ genoemd. ...

Loading new posts...
No more posts