Het Laatste Nieuws – Zomer Challenges

Klant: Trouble | Voor: Het Laatste Nieuws

Hoera! Op TV geweest! De hele zomer lang!

 

 

‘s Avonds voor de televisie zitten en plots je animatie als reclamespot voorbij zien komen, dat maken wij niet zo heel vaak mee. Dus zaten we elke keer weer met een grijns in onze zetel.

 

Waar ging het over? Omdat iedereen afgelopen zomer verplicht thuis zat, wilden Het Laatste Nieuws en JOE.fm het ‘De Blijvers’ zoveel mogelijk naar hun zin maken.

 
We werken bij Trouble graag met specialisten, partners met een duidelijke focus. Zo wordt één en één plots drie.

Trouble agency bedacht een campagne met een Nationale Borrel om de zomer op gang te trappen en uitdagingen om aan te gaan met één van de vele BV’s. De HLN shop puilde ondertussen uit van de zomer-gadgets dus ook die moest extra aandacht krijgen.

 

Visuele rode draad voor dit alles was het overkoepelend campagnebeeld.

DRIFT kreeg onder andere de opdracht dat ene campagnebeeld tot leven te brengen en te animeren. Het gewenste resultaat is een enthousiasmerende call to action die ‘De Blijvers’ naar de uitdagingen zou lokken.

 
Heel fijn samenwerken met het team van Drift. Mooi om te zien hoe animatie het hele artwork tot leven doet komen.

Een leuke opdracht, ons op het lijf geschreven: beweging zien in stilstaande beelden en die beweging gebruiken om het verhaal te brengen en de boodschap sterker te maken door middel van animatiefilm.

 

 

Trouble vertrouwde op de blik van DRIFT om van hun toffe beeld een nog toffere animatie te maken. Eén tekening werd uiteindelijk een halve minuut animatie. En de campagne? Die stónd er.

 

 

HLN Zomer Campagnebeeld
Het Laatste Nieuws - zomer - challenges - Loïc Van Impe
Het Laatste Nieuws - zomer - challenges - Pieter Aspe
Het Laatste Nieuws - zomer - challenges - Tom Boonen

CREDITS

concept, grafiek: Trouble | animatie: DRIFT | sound: Sounddesigner.be