Hoe overtuig je mensen om te veranderen? Wij kiezen voor humor en absurditeit bij deze ‘inconvenient truth’.
In Brussel stropt het verkeer en jaar na jaar neemt het probleem toe. Het UZ Brussel kampt daardoor steeds vaker met het probleem dat patiënten niet of nauwelijks aan het hospitaal geraken. Naast het toenemende verkeer is er ook nog het probleem dat er te weinig beschikbare parkeerruimte overblijft wanneer iedereen met zijn eigen wagen naar het ziekenhuis komt.
Daarom daagt het UZ Brussel zijn personeel uit om te durven ‘schakelen‘. Er worden alternatieven voorgesteld zoals het openbaar vervoer. Om dit idee en de nood aan verandering uit te leggen, kreeg DRIFT de opdracht een animatie te maken die het personeel er warm voor maakt.
Wij werkten een visuele stijl – mid-century modern – uit en schreven de verhaallijn die het probleem aankaart. We gaan de pijnpunten daarbij niet uit de weg maar houden zowel de toon als de beelden luchtig. Je ziet wat schakelen wil zeggen en hoe het een groot deel van de oplossing is.
Dus. Fietshelm op, monowheel tussen de benen en hop: #durfschakelen!