Archive

  • All
  • Over DRIFT
  • Werkwijze

Showreel 2023 De showreel 2023 is er! Bekijk in één minuut onze leukste, mooiste en meest verrassende projecten. https://vimeo.com/788267408 De volledige projecten uit de showreel vind je hier: Amgen - Alex and the bravest dad in the world | MyMinFin Anywhere | #keyframesfromhome | Leuven Mindgate | Plataan - Business Central Booster | UZ Brussel - Durf schakelen | UZ Brussel - Genetische testen | De Theunisbrug | Limburg.net - Optimo | Amgen - Corporate | UZA - Magnet Award | AE - Skilld | Noorderlijn - na De Knip...

UZ Brussel - Marketing Communication Klant: UZ Brussel Na de geslaagde projecten voor Genetica en Radiotherapie wil het UZ Brussel het universum van Anja nog breder inzetten in de communicatie van het ziekenhuis. Met onze MarCom animatie tonen we welke unieke troeven animatiefilm toevoegt aan communicatie.  https://vimeo.com/823273903 We hadden het eerder al over het hoe en waarom van Genetische Testing. We hadden het óók al over hoe je je als patiënt correct voorbereidt op radiotherapie. Maar dit keer hebben we het over animatiefilm zélf.  We tonen hoe je er sterk en efficiënt mee kan communiceren. Van inhoudelijk eenvoudig tot complex. Om bondig, enthousiast te maken of met als doel helemaal volledig te zijn. Voor artsen, bezoekers, patiënten,...

Jingle GAIA - Voice of the Voiceless Aandacht voor dierenleed tijdens Tien Om Te Zien? Liefde Voor Muziek omzetten in liefde voor dieren? Een stem geven aan de voiceless voor en na The Voice? GAIA - The voice of the Voiceless - wil het maar al te graag. En DRIFT maakt het waar in een feelgood jingle met een knipoog. https://vimeo.com/817613035 http://driftanimation.be/wp-content/uploads/2023/04/Kip-making-off-1.mp4 Een heel aangename samenwerking met Integreat DPG Media en GAIA. Credits Format jingle en copywriting: Integreate DPG Media Concept, animatie en uitwerking: DRIFT animation Klank: Soundwizard ...

UZ Brussel - Radiotherapie Klant: UZ Brussel Patiënten die zich niet of niet correct op een behandeling voorbereiden. Het probleem stelt  zich in alle ziekenhuizen en al te vaak zorgt het voor uitstel van een behandeling of onderzoek. En dat is nadelig voor zowel patiënt als ziekenhuis! De dienst Radiotherapie van het UZ Brussel ging daarom op zoek naar een efficiënt middel om dit probleem aan te pakken. https://vimeo.com/799796517 Blaas- en darmvoorbereiding: baarmoederhals https://vimeo.com/799796448 Blaas- en darmvoorbereiding: rectum https://vimeo.com/799796569 Animatie bood, na een eerdere geslaagde samenwerking rond Genetisch Testen, opnieuw een uitweg. Het is visueel en laagdrempelig. En omdat visuele boodschappen (en zeker de bewegende) beter onthouden en begrepen worden, is het een ideale manier om de verschillende procedures uit te leggen. Zo begonnen we samen aan een reeks animaties als oplossing voor het probleem.Het eerste onderwerp was blaas- en darmvoorbereiding voorafgaand aan de behandeling van de prostaat. Wat moet zeker, wat mag zeker niet? Het komt allemaal aan bod. Nadien maakten we volgens hetzelfde stramien maar met andere personages nog een versie over de baarmoederhals en een andere versie voor de behandeling van het rectum. Volledig in dezelfde lijn ontwikkelden we ook een animatie rond Deep Inspiration Breath Hold (DIBH), een ademhalingstechniek die je hart beter beschermt tijdens bestraling van de linkerborst. De techniek bestaat erin om met tussenpozen in- en uit te ademen, en hierbij een specifieke timing aan te houden. In de toekomst wil de communicatiedienst van het UZ nog sterker inzetten op animatiefilm. Hun doel is de visuele stijl van het genetica-project te gebruiken voor...

  nVent Raychem - Product applications Klant: nVent https://vimeo.com/763396498 Wat is het verband tussen ijspegels aan je dakgoot en de spoelbak van een grootkeuken? Allebei hebben ze baat bij de ‘heat tracing’ systemen van nVent Raychem. Deze systemen houden buizen op temperatuur zodat de inhoud niet bevriest of stolt. Het idee is simpel, maar het aantal mogelijke toepassingen van en variaties op de systemen is bijna eindeloos…Tijd voor overzicht dus! http://driftanimation.be/wp-content/uploads/2022/12/nVent-case-2.webm nVent bedacht daarvoor een verkoopstool die voor elke markt (Commercial, Industrial en Residential) en van elke toepassing, de essentie én werking toont. De visualisatie daarvan kwam op het bord van DRIFT te liggen. Wij vertaalden alles naar een passende 2d grafiek en animatie-template voor consistentie. We tonen steeds eerst de opbouw van het systeem, gevolgd door een voorbeeld van hoe het systeem werkt. Tekstballonnetjes nemen de kijker mee doorheen de films, en zorgen voor meer context. Met meer dan 20 verschillende animaties, telkens vertaald in 8 talen, is deze tool klaar om - samen met het sales team - de wereld rond te gaan! http://driftanimation.be/wp-content/uploads/2022/12/nVent-montage-v0-webm.webm CREDITS ontwerp en uitvoering: DRIFT sound: Sounddesigner.be...

UZ Brussel - Genetische testen Klant: UZ Brussel Een genetische test? Een glazen bol voor de toekomst? Nee, bedankt! Waarom zou ik alles willen weten? En wat gebeurt er met al mijn informatie? Is dat wel veilig allemaal? Moet ik dan in een hi-tech machine kruipen? Veel vragen dus… https://vimeo.com/727315542 Er bestaat wel wat terughoudendheid tegenover genetisch testen. En kritisch zijn is goed, maar dat leidt soms tot gemiste kansen! Daarom ontwikkelden we voor het UZ Brussel drie animaties die je op een heldere manier tonen wat een genetische test voor jou kan betekenen, en wat er dan allemaal bij komt kijken.We volgen Anja en doorlopen met haar de belangrijkste aspecten rond genetisch testen. In klare taal, duidelijk voor iedereen, halen we de mist weg rond deze straffe techniek. Omdat het mensen kan helpen, en iedereen weet: voorkomen is beter dan genezen! Voor deze tweede samenwerking met het UZ Brussel ontwikkelden we 3 video's. Naast de algemene video waarin we het nut van genetisch testen belichten, gaan we in twee andere animaties dieper in op het verloop van zo'n onderzoek, en belichten we jou recht op keuze van informatie als patiënt. onderzoeksaanpak https://vimeo.com/763395254 gewenste resulaten https://vimeo.com/771496839 CREDITS ontwerp en uitvoering: DRIFTsound: Sounddesigner.be ...

Sciensano - Drug Vibes Klant: Sciensano https://vimeo.com/692242763 Jawel, hier en daar wordt af en toe drugs gebruikt. Maar hoe krijg je een goed overzicht van het druggebruik in België? Met de grote nationale drugsenquete, Drug Vibes, van Sciensano. Maar hoe krijg je dan de juiste mensen (de al dan niet occasionele gebruiker) op de juiste plaats (een online invulformulier)? Die linken we aan elkaar met een korte wervende animatie. We dringen niet aan, en wijzen niemand met de vinger. Nee, vier verrassende 'morphs' volstaan...

Kasteel van Bornem KLANT: FUGZIA Wist jij dat de Schelde niet altijd liep zoals die nu loopt? En dat eenden vroeger maar beter op hun hoede waren voor de 'kooikerman'? De gemene deler? Het Kasteel van Bornem, gelegen aan de Oude Schelde en met de oudste eendenkooi van Europa. De voormalige stallingen van het kasteel werden door Fugzia omgevormd tot een  gloednieuw bezoekerscentrum, waarin ook animatie een plaatsje kreeg. Aan de hand van oude kaarten en antiek prenten brengen we de Oude Schelde en de eendenkooi weer tot leven! https://vimeo.com/774162648https://vimeo.com/774162895 Foto’s van Bert Blondeel....

Leuven Mindgate Member Activation Snel en doelgericht meer potentiële leden wegwijs maken in de voordelen van een lidmaatschap en hen gelijktijdig bewust maken van de gedeelde visie op regio Leuven. Dat was de opdracht waarvoor Leuven MindGate kwam aankloppen bij DRIFT. https://vimeo.com/661962327 Een netwerkorganisatie als Leuven MindGate kan maar efficiënt zijn als er veel leden actief zijn binnen dat netwerk. Minstens zo belangrijk is dat die leden de ambitie delen om een turbo te plaatsen op de ontwikkeling van regio Leuven in de internationale context. Een turbo die draait dankzij doorgedreven samenwerking en de uitwisseling van kennis.Samen met Leuven MindGate vertaalden we het wie, wat en waarom in een snedige voice over en zochten naar een visuele rode draad. En het werd exact dat, een rode draad. Die lijn trekt de kijkers mee langs de verschillende delen van het verhaal en ligt aan de basis van wat je in beeld ziet ontstaan. Drie figuurtjes beleven deze steeds veranderende wereld en gaan op het eind over tot actie.  Onze animatie is een evenwichtsoefening tussen informeren en enthousiasmeren en loopt recht tot aan het gewenste, activerende resultaat. Ze overtuigt bezoekers op de vernieuwde website om het lidmaatschap aan te vragen door een eenvoudige druk op de knop.  ...

Loading new posts...
No more posts